Persbericht: Twee nieuwe contentcreators bij Contentbureau

Contentbureau, het contentlabel van de LVT Group breidt opnieuw uit met twee contentcreators: Saskia Tempert (25) en Marije van Wijngaarden (31). Het team groeit hiermee naar tien fulltime contentprofessionals die, ieder met een eigen expertise, samen voldoen aan de toenemende vraag naar contentmarketing. Contentbureau is sinds november 2013 een zelfstandig label binnen de LVT Group, een groep pr-, communicatie- en eventmarketingbureaus in de Benelux. Inmiddels werkt het bureau voor merken als Avanade, Fox-IT, Runnersworld, Sitecore, Proact, Honeywell en The North Face.

Saskia Tempert

Tempert studeerde Engelse Taal en Cultuur en haalde haar master Vertalen aan de Universiteit Utrecht. Ze werkte een aantal jaar als freelance vertaler en startte haar eigen vertaalbedrijf Metis Translations. Daarnaast was Tempert sales advisor en floormanager bij winkelketen V&D. Als contentcreator bij Contentbureau zal zij zich verder ontwikkelen op het gebied van copywriting en haar ervaring als vertaler optimaal gaan benutten.

Marije van Wijngaarden

Na haar opleiding Grafisch Vormgever aan het Nimeto, studeerde Van Wijngaarden Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Ze vervolgde haar studie met een master Communicatiestudies aan de Universiteit Utrecht. Van Wijngaarden werkte ruim drie jaar als pr- en communicatiemedewerker bij schoonmaakbranche-opleider SVS en was een jaar creative consultant bij pr-bureau BuroSix. Bij Contentbureau legt zij zich voortaan toe op haar liefde voor copywriting.

“Klantvragen worden steeds diverser. Dat gaat van het maken van een Engelse vertaling tot het ontwikkelen van een volledige social-mediastrategie. En dat voor b2c- en b2b-bedrijven in allerlei sectoren. Het is voor ons essentieel om ons team uit te blijven breiden met diverse expertises. Daarom het besluit om niet één, maar twee contentcreators aan te nemen”, zegt Els Lissenberg, teamleader en senior contentcreator bij Contentbureau. “Marije is met haar ervaring in het pr- en communicatievak een aanwinst om direct in te zetten op onze eigen klanten en Saskia is de versterking die we zochten voor ons English copywriting-team.”

Lees hier meer over Contentbureau. Ook via Twitter, Facebook en LinkedIn deelt Contentbureau regelmatig content.